سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ویژگیهای تحصیلی تیزهوشان

تیزهوشان معمولاً خواندن را پیش از مدرسه رفتن یاد می گیرند.
بیشتر دانش آموزان تیزهوش از نظر درسی دو یا سه سال جلوتر از همسن های خود هستند.
برخی از آنان در یک درس به خصوص بسیار برجسته هستند.
سرعت پیشرفت تحصیلی درکودکان تیزهوش از لحاظ کمی و کیفی بیشتر از کودکان عادی است.
چون تیزهوشان یک یا دو سال تحصیلی از همسالان خود جلوتر هستند به همین دلیل نسبت به همکلاسی های خود کوچکتر و ضعیف جثه تر جلوه می کنند.
حدود ?? درصد کودکان تیزهوش قبل از ? سالگی و تقریباً ?? درصد قبل از ? سالگی قادر به خواندن هستند.تیزهوشان معمولاً خواندن را پیش از مدرسه رفتن یاد می گیرند.
بیشتر دانش آموزان تیزهوش از نظ 
ادامه مطلب...

روانشناسی نقاشی کودکان

1فاصلهبین اشخاص در نقاشی: اگر کودک خود را در کنار اعضای خانواده خود بکشد نشانگرانس و الفت بین اعضای خانواده است. \
2- برجسته نمودن اشخاص:در بیشتر نقاشی هاییکه کودکان از خانواده ترسیم می کنند همیشه یک شخصیت اصلی وجود دارد که کودک بیشترینبار احساسی خود را چه به صورت عشق و ستایش، چه به صورت ترس و دلهره، بر روی اومستقر می کند. این شخصیت اصلی غالبا قبل از دیگران کشیده می شود. این شخص گاه دروسط صفحه و گاه نفر اول از سمت چپ کاغذ است. 3- بی ارزش کردن اشخاص:وقتی در نقاشی، یکیاز اغضای خانواده وجود ندارد می توان نتیجه گرفت که کودک آگاهانه یا ناخودآگاه
آرزوی نبود آن شخص را دارد.ادامه مطلب...

روانشناسی زندگی مشترک

معمولا شروع زندگی مشترک در سال اول همراه با کامروایی و ابراز عشق های آتشین است.در این سال زن وشوهر فارغ از هر گونه مشکلات جانبی به مهمانی وگردش و مسافرت ولذت بردن از امکاناتی که فراهم نموده اند، مشغول می شوند.اما از سال اول به بعد، با آشکار شدن تصورات ورویاها، وسرد شدن عشق های داغ، واقع بینی و شناخت حقیقی آغاز می شود. این شناخت معمولا به طور متوسط در بین افراد مختلف تا سه سال به درازا میکشدادامه مطلب...

روانشناسی مغز شما زنانه است یا مردانه?

پسران دارای انگشت انگشتری درازتر از انگشت اشاره سریع‌تر می‌دوند و البته قضیه به این جا ختم نمی‌شود. نسبت طول انگشتان دست به هم با مجموعه‌ای از خصوصیات مثبت و منفی از باروری و آسیب‌پذیری نسبت به برخی بیماری‌ها تا نمرات امتحانی و صفات شخصیتی ارتباط داده شده است................. پژوهشگران می‌گویند قرارگیری در معرض تستوسترون در رحم زمینه‌ساز این افرایش سرعت دویدن در پسران و نسبت طول انگشتان دست به هم است.
دانشمندان 241 پسر در سنین 10 تا 17 را در یک مسابقه استعدادسنجی در قطر مورد بررسی قرار دادند. بر اساس مقاله‌ای که این پژوهشگران در دیلی‌تلگراف منتشر کرده‌اند،‌ پسرهایی که انگشت انگشتری درازتری داشتند، ‌در همه مراحل مسابقه 50 متر سرعت امتیازهای بالاتری گرفتندادامه مطلب...

روانشناسی چهره

صورت

صورت گرد
صاحب این گونه چهره فردی است بسیار درویش مسلک، مهربان که عاشق صلح و صفا میباشد این فرد میتواند عاشق بسیار خوبی باشد.

صورت چهار گوش:
صاحب یک چنین چهره ای حتما از اراده بسیار قوی برخوردار است و به احتمال خیلی زیاد هم به رهبری گروهی خواهد رسید. جنگجوی بسار خوبی است و در عشق بسیار رک گو و مصمم میباشد.

صورت شبه مثلث:
صاحب یک چنین صورتی از هوشی بسیار زیاد و استعداد فوق العاده ای برخوردار میباشد. این فرد عاشقی بسیار مهربان و وفا دار به حساب می آید.

ادامه مطلب...